Tuesday, January 31

kebahagiaan.?? senyum la..

salam sume....

sering kali kita sedih dan tertanya2..
camne nk rsa bahagia ek.??
ini jwapanku...
kebahagiaan itu bisa diper0leh dengan cara y amat mudah 
yakni melalui
 S E N Y U M..

aku blajar mengenai senyum tatkala aku berada di SESERI...
tya sja sesiapa y mrupakan ex-student sk0lah tu 
sememangnya senyum diajar..

kami mempunyai 4 prinsip adab kat sane
P S S T 
*P - PLEASE
*S - S0RRY
*S - SENYUM 
*T - THANK Y0U




 
1st time aku dengar benda nie p0n aku berpendapat
``ape nie.??`` ``perlu ke.??``
akak2 memberitahu bahawa ni mmg tradisi kat SESERI
tp aku xtaw la kat sk0lah lain..
 di sini adab sangat dititikberatkn..
teguran merupakn suatu peringatan sebenarnya..
b0h0ng sgat la kalu aku xpernh rebel..
tp lma2 aku pham dan aku trima..




dari pandangan mataku...


Kanak-kanak yang terSENYUM..kelihatan sangat c0mel
Wanita tatkala sedang terSENYUM..kelihatan amat cantik
Lelaki tatkala sedang ter SENYUM...kelihatan amat kacak

Bagiku senyuman merupakan suatu harta yang sangat berharga
Lebih mahal nilainya dari EMAS
Senyuman juga merupakan penawar terbaik

Apa yang istimewanya senyum tu.?

Senyum tu sedekah..
Senyum dpat membahagiakn 0rang lain
Senyum tu indah
Dan tahu x.???senyum tu p0n suatu senaman....
dan mcam2 kebaikan kalau kita senyum...
*klik kat sini

 
Kadang2 aku tertanya2..
Ssah sgat ke nk senyum??
Xperlu nk kluar m0dal p0n..
Anda hanya perlu gerakkn 0t0t2 dlam pipi tu je..
Sape2 y ade lesung pipit tu kira b0nus la..
Terserlah lagi la kec0melannya




Kerajaan kn ada wat kempen `budi bahasa budaya kita`
Supp0rt la kempen tu..
Kalu ye p0n xnk tgur atau segan ke ngan 0rg y bru atau x kenal,senyum jela...
It`s m0re than en0ugh….


sesungguhnya senyuman yang ikhlas itu amat menyenangkn hati 0rg y memandang dan ntah2 dia p0n dpat merasai kebahagiaan tatkala melihat kita yang sedang senyum...
ayuhlah kita senyum..
xrugi p0n..

ingat.....SENYUM taw... (^_^)


p0st ini  merupakan ingatan
buat diriku sendiri
dan semua

-capriitirah-