Friday, March 23

abang aku = inspirasi aku~

assalamualaikum....

kali nie ceq nk share something....eh...psal seseorang....



perkenalkan...nie abang aku....nie simple biodata psal dia..tersangat simple..

nama - hafidz zuhdi bin hashim
DOB - 29 september 1987 (kira sendri umur dia)
status - ada awek dah..hehe








0k2...aku bkan nk promote abg aku y hensem tp xbrapa nk tggi dri aku nie...hehe
aku nk share story psal abg aku....bg aku,contoh terdekat dgan aku...

aku fast fowardkan hidup abg aku ke saat dia dpat result spm...

bkan rezeki buat dia kerna tidak mendapat kputusan y cermerlang gemilang atau terbilang....walaubagaimanapun,abg aku trima dgan minda y positif....walaupun tatkala abg aku menghadapi msalah dri pihak sekolah lma sebelum dia berpindah ke smk khir johari,dia tabah...dia ttap belajar bersungguh2....dgan bekalan result spm serta cita2 & azam y kuat,abg aku check-in ke matrikulasi gopeng....atas bukit tu....alhamdulillah,pointer abg aku membanggakan...dia diterima ke UTHM y dahulunya dikenali sbgai KUiTTHO

 

pilihan abg aku ialah kejuruteraan mekanikal pembuatan (automotif)....pengajian abgku di sana atas kewangan sendirian berhad yakni dri mak ayah...sewaktu practical.abg aku mintak bantuan kat ayah aku (y ada byak c0nnection) untuk cri tmpat tuk practical dia...alhamdulillah,HICOM HONDA trima....terkejut family aku msa abg bgtau y dia dtawarkn kerja tatkala dia msih practical di  SHIMANO COMPANY SDN. BHD. di jhor...alhamdulillah,dia telah berjaya gradute pda 10-10-10....


( abg aku kiri sekali-xpkai topi graduate dia )
 
kini abg aku telah mempunyai kerja....kereta sendiri...punyai awek y di USM,penang....
p/s-kalu nk kluar dating,dia siap minta permission mak...yela,anak dara org tu...kdg2 mak aku bg duit blanja...hehe

dek kerna kehausan ilmu,abg aku telah memutuskan dia ingin smbg belajar...alhamdulillah,skrg dia tgah belajar secara part-time untuk master pula...dia beruntung kerna mempunyai majikan y fham akan jiwa ilmunya serta org tuaku trut menyokong...

abg aku merupakan inspirasi aku...
dialah contoh buat diriku....dia merupakan contoh bhawa xperlu straight a untuk berjaya...xperlu....

buat teman-temanku y msih DOWN psal result,...sudah la~
aku sendri pon sedih..tapi,be POSITIVE...di sebalik sesuatu.ada hikmahnya...
mgkin skrg roda hidup kita dbwah.....siapa thu nnt akan naik semula....insya`allah
percayalah pda dri.....kuatkan dri.....

aku berk0ngsi cerita ini bkan untuk bangga dri kerna ada abg y berjaya,tetapi aku ingin tunjuk seseorang y aku knal y telah bg aku bukti kukuh bhawa SPM ini hanya permulaan....

optimistik,
-capritirah-